Ons Activiteitenprogramma
- Home
- Ons activiteitenprogramma
Wat is Doenkids?
Doenkids biedt een breed scala aan activiteiten, van knutselen en bouwen tot muziek en beweging. Hierdoor spreken en stimuleren wij alle ontwikkelingsgebieden van kinderen aan.
Thema gebaseerd Leren
Wij werken om de 6 weken met een nieuw thema. Elk thema staat centraal in onze activiteiten, van woorden leren en spelletjes tot knutselen en verhalen vertellen. Dit thema gebaseerde leren houdt de kinderen betrokken en zorgt voor een gestructureerde en veelzijdige ontwikkeling.
Dagelijkse Creativiteit en Leren
Elke dag brengt Doenkids nieuwe en spannende activiteiten die passen binnen het huidige thema. Deze gevarieerde aanpak houdt de kinderen betrokken en zorgt voor een balans tussen leren en spelen. Door regelmatig van thema te wisselen, blijft het programma fris en interessant voor de kinderen.
Praktische Toepassing van Doenkids
Onze leidsters integreren Doenkids in het dagelijkse programma door de activiteiten op vaste momenten van de dag aan te bieden. Bijvoorbeeld, in de ochtend kan er een knutselproject plaatsvinden, terwijl de middag wordt besteed aan muziek en beweging. Elke 6 weken wisselen we van thema, wat betekent dat de kinderen continu nieuwe dingen ontdekken en leren in een vertrouwde structuur.
Voordelen van Doenkids
Stimuleert Creativiteit: Door middel van kunstzinnige en muzikale activiteiten die aansluiten bij het thema.
Bevordert Sociale Vaardigheden: Kinderen leren samenwerken en delen tijdens groepsactiviteiten.
Ondersteunt Cognitieve Ontwikkeling: Activiteiten zijn ontworpen om denkvermogen en probleemoplossende vaardigheden te stimuleren
Zorgt voor Plezier en Betrokkenheid: De gevarieerde en leuke activiteiten houden de kinderen enthousiast en betrokken.
Voorbeeld Activiteit: Kleuren en Vormen
Een voorbeeld van een Doenkids-activiteit binnen het thema “Kleuren en Vormen” is het verkennen van kleuren en vormen. De kinderen krijgen kleurrijke bouwstenen waarmee ze verschillende vormen kunnen maken. De leidsters begeleiden hen door vragen te stellen en hen aan te moedigen om samen te werken en te experimenteren met verschillende combinaties.